Circulair ondernemen: volgt de consument?

Om economische waarde te blijven creëren op lange termijn biedt de circulaire transitie interessante alternatieven. Nieuwe en vernieuwde opties worden door bedrijven ontwikkeld om aan de behoeften van consumenten te voldoen. Toch maken we maar beperkt gebruik van dit circulaire aanbod. Hoe komt dit?

In deze workshop bespreken we welke elementen een cruciale rol spelen voor consumenten en op welke manier we hiermee aan de slag kunnen gaan. Naast de cruciale elementen voor consumenten, verkent de workshop ook de manieren waarop leveranciers van circulaire businessmodellen omgaan met de verwachtingen van consumenten. Hoe navigeren ze tussen de spanningen van het aanbieden van een innovatieve dienst en de verwachtingen van consumenten?

Programma
 

13.00 – 13.10  Introductie en welkom
Brigitte Mouligneau, Transitiemanager Vlaanderen Circulair

13.10 – 14.10  Voorstelling van twee nieuwe onderzoeksrapporten:

  • 'Consumer Attitudes towards Circular Business Models and Activities
    Sandra Rousseau, Raïsa Carmen, Center for Economics and Corporate Sustainability (CEDON), KU Leuven
  • 'Consumers’ expectations of circular business models: perspectives of suppliers
    Kasper Ampe, Kris Bachus, Research Group Sustainable Development, HIVA, KU Leuven

14.10 – 14.30  Q&A

Het webinar zal doorgaan in het Nederlands. Deelname is gratis. Je kan je hier registreren tot en met 24 juni. 


 

Datum: maandag 28 juni 2021

Locatie: online

Voeg toe aan kalender